lagar

Anställa restaurangpersonal: Vilka lagar ska man tänka på?

Att anställa restaurangpersonal är mer lite mer än bara en Cheffle-annons, en intervju och sen är det klart. En sak att förhålla sig till är som ständigt lagen. Men vilka lagar är det som gäller när man ska anställa restaurangpersonal? Låt oss ta en titt: Lagen om Anställningsskydd Lagen om anställningsskydd innefattar: Reglering av olika anställningsformer, Vilka skäl för uppsägning som finns Uppsägningstider Turordningsregler Semesterlagen Enligt Semesterlagen har alla anställda rätt till 5 veckors semester på ett arbetsår. Semesterlön på minst 12% av befintlig lön tillkommer då. Arbetsmiljölagen Det är faktiskt arbetsgivaren som är den med huvudansvar för arbetsmiljön. Kontrollen av arbetsmiljön görs av Arbetsmiljöverket – Se till att inte göra dom sura! Arbetstidslagen Inte helt ...

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng