Dela

Blogg

Vad är Service-Profit-Chain och varför spelar det roll för krögare?

Att få bättre ekonomiskt resultat är ofta ett självklart mål för krögare och företagare i allmänhet. Vägarna till att tjäna pengar på sin krog är många, men det finns en del forskning på vad det är som funkar. Vi på Cheffle har hoppat in i biblioteket och läst på. Ett av svaren vi hittade var hur serviceföretag skapar värde genom en så kallad Service-Profit-Chain. Susan E Myrden och Kevin Kelloway (2015) har tagit fram en modell för Service-Profit-Chain som innehåller fem steg.

Armstrong, Harris, Kotler & Piercy  (2013) menar på att framgångsrika företag inom servicebranschen har en förståelse för både kunden och de anställda. Genom att fokusera på rekrytering, utveckling och stöd för sina anställda skapar man bättre slutprodukter.

Hur jobbar er restaurang med Service-Profit-Chain?

Service profit chain restauranger

Täcker ni in hela kedjan?

 

Hur kan Cheffle hjälpa er med detta?

En stor del i att ha bra medarbetare börjar redan vid rekryteringen. På nätverket Cheffle samlar vi branschen – vare sig du är krögare, kock, jobbsökande, hotell-chef, servitris eller på något annat sätt verksam i branschen. Vi erbjuder verktyg för en modern rekrytering som gör att rätt personer möts av rätt jobb. Våra smarta jobbannonser och rekryteringsverktyg blir bättre för varje dag som går. Det är vårt sätt att bidra till att branschen blir så vass den kan bli!

Registrera dig och/eller ditt företag gratis på Cheffle idag!

 

Dela

Lämna svar

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng