Dela

Blogg

Sex citat om hur en chef behandlar sina anställda

6 citat om hur man behandlar sina anställda

Inom hotell- och restaurangbranschen pratar man ofta om service, maten och slutprodukten generellt. Men branschen utgörs ju inte bara av kundrelationen utan även en väldig mängd anställda. Hur behandlar och värdesätter ni krögare era anställda idag? Hur värdesätts du som anställd? 

Här följer några citat att kanske hitta inspiration för hur man behandlar sina anställda. (Tyvärr är alla citat på engelska och för att inte riskera att något går “lost in translation” har vi valt att inte översätta citaten)

“Employees who believe that management is concerned about them as a whole person – not just an employee – are more productive, more satisfied, more fulfilled. Satisfied employees mean satisfied customers, which leads to profitability.”

Anne Mulcahy

“Some companies don’t have an engagement problem, they have a hiring problem.”

Bob Kelleher

“Highly engaged employees make the customer experience. Disengaged employees break it.”

Timothy R. Clark

“The way your employees feel is the way your customers will feel.”

Sybil F. Stershic

The employer generally gets the employees he deserves.

– J. Paul Getty

Understanding your employee’s perspective can go a long way towards increasing productivity and happiness.

– Kathryn Minshew

Dela

Lämna svar

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng